GällivareNytt

Narkotikamissbrukare omhändertagen i Luleå under natten

Bilden visar en polisinsats utomhus, troligen under kvällstid. I förgrunden syns en person som står vid en cykel på vänster sida. Till höger om mitten befinner sig tre personer tätt intill varandra, varav två bär uniformer med texten "POLIS" synlig p
Illustrationsbild: Ingemar Gardell - Mostphotos

Polisen i Norrbottens län omhändertog en person enligt LOB och upprättade anmälan om ringa narkotikabrott i Luleå natten till 24 juni.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten den 24 juni har polisen i Norrbottens län genomfört flera insatser. En person har omhändertagits enligt LOB, Lag om omhändertagande av berusade personer.

Klockan 23:33 i Luleå, Innerstaden, kontrollerade polisen en man som misstänktes vara påverkad av narkotika. Mannen bar även på vad som misstänks vara narkotika. Han togs med för undersökning och en anmälan om ringa narkotikabrott, eget bruk och innehav upprättades.

Källa: Polisen, 24 juni 07.31, polisen.se
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus